دحو الارض چه روزی است

دحو الارض چه روزی است. آستان قدس رضوی و حرم مطهر. توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.

کانون فرهنگی سلاله پاکان جهرم
کانون فرهنگی سلاله پاکان جهرم from uupload.ir

و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر شده است و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا. مطابق روایات، اولین نقطه‌ای که. دحوالارض به روز ۲۵ ذی القعده اطلاق می‌شود که در چنین روزی خداوند زمین را از زیر کعبه گسترش داد.(۵) و در چنین.

چنان چه شیخ طوسی می گوید

به گزارش خبرگزاری موج، دحو الارض مصادف با 25 ماه ذی‌القعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان حیات بخشید، بخش‌هایی از کره زمین که سراسر از آب بود، از این روز شروع به خشک شدن کرد تا کم کم به شکل یک چهارم خشکی‌های امروزی درآمد. و چه آنها که پس از این آیند آمین رب العالمین. شب بیست‌وپنجم، شب دَحوُالاَرض است؛ یعنی پهن شدن زمین از زیر کعبه به روی آب و از شب‌های بسیار برجسته و برتر است که رحمت خدا در آن نازل می‌شود و برخاستن برای عبادت در آن پاداش بسیار دارد. دحو الارض به معنای پهن شدن زمین است، لزوماً سر از زیر آب درآوردن نیست و حتی بر اساس تحقیقات جدید زمین‌شناسی، شبه جزیره دحوالارض (گسترش زمین) روز بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض است.

Tags: No tags

Add a Comment

You must be logged in to post a comment